pianistka Nataša Valant

Repertoar

Svojo službeno pot sem začela leta 1966 kot baletni korepetitor v Ljubljanski Operi. Tam sem vztrajala do leta 1991, ko se je ustanovil Slovenski komorni zbor, katerega korepetitor sem bila do upokojitve. Ves ta čas sem sodelovala pri amaterskem zboru Consortium musicum, ki ga je vodil dr. Mirko Cuderman, sijajni poznavalec glasbe vseh zvrsti. Za projekte tega zbora sem pripravljala tudi soliste ter na koncertih igrala klavir ali orgle - pozitiv. Literature, ki sem jo preigrala, je zelo veliko, na kar sem ponosna in tudi hvaležna, saj je to za glasbenika sijajna izkušnja. Spoznavala sem velikane vokalne inštrumentalne glasbe, kar je prav gotovo dober uvod v dejavnost, s katero sem se ukvarjala po letu 1992 z velikim veseljem, namreč s spremljavo naših vokalnih solistov.
Seznam koncertno izvedenih del je kar zajeten, žal pa se na delo korepetitorja velikokrat gleda kot na "nujno" zlo - po krivici. Pianist - korepetitor mora biti tehnično močan, imeti mora dober sluh, sposoben branja a vista in vsaj malo poznati vokal. In glavno, imeti mora ogromno potrpljenja. Vaja dela in naredi mojstra.
In sedaj moja najljubša glasba - samospev. Pa brez strahu, saj ne bom naštevala, kaj vse sem igrala na koncertih - recitalih - s solisti.
Veliko rezultatov tega dela je na ploščah in v arhivih našega Radia. Vsi sijajni cikli velikih mojstrov: F. Schubert, J. Brahms, A. Dvorak, G. Mahler, F. Liszt, G. Faure, ... in naši velikani G. Ipavec, J. Ipavec, A. Lajovic, L. M. Škerjanc, ...
Pa še besedica o mojih prijateljih, ki sem jih spremljala na naših odrih.
Mirjam Kalin, Andreja Zakonjšek - Krt, Ana Pusar - Jerič, Marko Fink, Marko Bajuk, Branko Robinšak, Bernarda Fink - Inzko, Veronika Fink - Menvielle, Olga Gracelj, Zdenka Gorenc, Jože Vidic, Norina in Rebeka Radovan, Zdravko Perger.
Igrala sem tudi s pevci mlajše generacije Petro Vrh - Vrezec, Klemnom Torkarjem, Katarino Perger, Natašo Zupan ...
Lepo smo se razumeli in to je glavno za dobro sodelovanje. Zaupali smo drug drugemu, kar je na odru odločilnega pomena. Saj je odgovornost do publike velika - ta je večinoma dobronamerna. In tudi teh se z veseljem spominjam. Saj se na odru čuti njihova pozitivna energija.
Moram pa omeniti moje tri ljube prijatelje, ki jih ni več med nami - žal! Mezzo sopranistko Dragico Kovačič, sopranistko Ireno Baar in tenorista Marjana Trčka. Vem, da kjerkoli že so, se dobro razumejo, prepevajo in mislijo na nas, ki živimo od spominov. Samih lepih spominov. In si zavrtimo posnetek iz koncertov in nam je lepo.
Pa še besedica o organizatorjih recitalov. Ledino je oral SKZ s svojim Vokalnim abonmajem. Potem se je res odprlo. Vedno več vabil je bilo, pa dobrih inštrumentov. Ja, to je bila včasih kar skoraj nedosegljiva želja - igrati na dober klavir. Samo pianisti vemo, kakšna muka je lahko slab inštrument.
Torej, z veseljem se spominjam Vokalnega abonmaja, Hitovih muz (o, tam sem dobila najlepšo kritiko " prva dama klavirske spremljave"), pa koncertov v Vetrinju, Mariboru, Gorici in Kranju. In seveda pri zamejskih Slovencih v Italiji, Avstriji, Avstraliji, Kanadi, Nemčiji, Franciji in Španiji.
Zato, dragi mladi pianisti, ki radi soustvarjate s pevskim solistom, le pogumno! To je sijajen poklic, prav nič manj vreden od koncertnega pianista. Prepričajte svoje profesorje v svoje sposobnosti v tej smeri!
Jaz sem se imela kratko malo - sijajno!
NATAŠA VALANT
Pianistka
nvalant@gmail.com
Izdelano v studiu G-SOFT